עורך דין נזיקין או חברה פרטית למימוש זכויות?

אתם שומעים פרסומים מכל עבר על חברות פרטיות למימוש זכויות שכל תפקידן הוא לתבוע את המגיע לכם על פי חוק. אותן חברות מספרות על הנסיון הרב שלהן ועל סיפורי ההצלחה שלהן בתביעות בביטוח הלאומי וברשויות נוספות.

אם כך, מדוע בכלל כדאי להיעזר בעורך דין נזיקין וביטוח לאומי?

מימוש זכויות רפואיות וכלליות

כשאדם נקלע למצב המגביל אותו, פיזית או נפשית, בעקבות פציעה, תאונת עבודה, מחלה וכדומה, גם שגרת חייו משתנה בהתאם, זמנית או לצמיתות.

כדי לאפשר לאותו אדם להמשיך ולשמור על רמת החיים לה הורגל טרם מחלתו או התאונה שעבר, עומדות לזכותו הטבות, הקלות וזכויות שונות, במוסד לביטוח לאומי, במקום העבודה (אם נפגע בתאונת עבודה או חלה במחלת מקצוע), בחברות הביטוח, מס הכנסה וכיוצ"ב.

הבעיה מתחילה בדרישה למימוש הזכויות. התובע יגלה מהר מאד שהמוסדות והגופים השונים לא ממהרים להכיר בפגיעתו, קובעים לו דרגת נכות שאינה תואמת את מצבו והדרך למימוש הזכויות הופכת לארוכה, רצופת מכשולים, מייגעת ומייאשת.

עורך דין נזיקין מול חברה למימוש זכויות

עורך דין או חברה למימוש זכויות?

כדי לצלוח בשלום את מכשולי הבירוקרטיה, הוועדות הרפואיות ומצבים נוספים שאינם פשוטים, נעזרים רבים בסיוע וליווי מקצועי של גורמים שזהו תחום ההתמחות שלהם, מכירים היטב את הבירוקרטיה של גופים כמו המוסד לביטוח לאומי, יודעים להתמודד עימם ולהתכונן כראוי לבדיקות הוועדה הרפואית, יודעים כיצד לזרז הליכי מימוש זכויות מול חברות הביטוח ובעצם מסייעים לתובע לקבל את המגיע לו, בין אם פיצויים כספיים שיאפשרו לו לחיות בנוחות ובכבוד,בין אם סיוע המגולם על ידי טיפולים, עזרה מקצועית בבית, קבלת ציוד רפואי שנדרש לשיקומו ועוד.

במי להיעזר?

בפני התובע עומדות שתי אפשרויות בתהליך מימוש הזכויות הרפואיות והכלליות. אחת מהן היא חברה פרטית שמתמחה במימוש זכויות והשנייה היא ליווי של עורך דין נזיקין וביטוח לאומי, המתמחה בענף משפטי זה.

סיוע מחברה פרטי משמעו קבלת עזרה ממומחים בתחום שמנועים לספק יעוץ משפטי מאחר ואינם עורכי דין.

מעבר לחוסר היכולת והידע המשפטי הנדרש, במצבים מסוימים, למשל בהתייצבות מול וועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי, נציגי החברה לא יכולים לייצג את התובע, ויהיה עליו להתמודד עם המתח והלחץ בכוחות עצמו, סיטואציה שרבים מתקשים לצלוח אותה בשלום, כאשר המתח והשאלות המכשילות מכריעות אותם.

לעומת זאת, ייצוג של עורך דין המומחה בנזיקין וביטוח לאומי, מבטיח ייצוג של התובע ועמידה לצידו בכל וועדה, כך שהוא ייהנה מתמיכה מקצועית ואף נפשית.

כמו כן חשוב לקחת בחשבון שעמלת השירות אותו גובה חברת פרטית היא גבוהה ביותר. לעתים ניתן להיתקל בהסכמי התקשרות עם אותן חברות שגוזרות לעצמן נתח כל כך גבוה מסכום הפיצויים, עד שהמבוטח נותר עם סכום אפסי בידו.

מומלץ לבחון היטב את הסכם ההתקשרות עם חברות למימוש זכויות ולוודא מה התנאים שהן מעמידות לפני החתימה.

נתון נוסף וחשוב מאד הוא כי במידה והנפגע אינו מרוצה מהחלטות המוסד לביטוח לאומי  ורוצה לערער עליהן, לא יכול לעשות זאת באמצעות חברה למימוש זכויות ויצטרך להיעזר בשירותיו של עו"ד מוסמך, משמע, הוצאות נוספות.

חשיבות עורך דין מומחה בנזיקין וביטוח לאומי

כשהתובע מקבל ייצוג מקצועי הולם, על ידי גורם משפטי שמכיר ושולט היטב בדיני נזיקין ובתקנות המוסד לביטוח לאומי, מובטח לו עוגן של ממש וליווי צמוד לכל אורך הדרך.

עורך דין נזיקין וביטוח לאומי מכיר את החוקים והדינים, כמו גם תקדימים ופסיקות שונות שיכולות לשמש במקרים של ערעור על החלטות המוסד לביטוח לאומי, הוא רשאי לייצג ולהיות נוכח בכל מפגש וועדה רפואית שהיא, לספק יעוץ בזמן אמת ולהכין את התובע באופן מדוקדק ויעיל, עוד בשלבי איסוף החומרים.

היתרון של ייצוג משפטי של עורך דין נזיקין וביטוח לאומי הוא ברור מאד. מדובר באיש מקצוע שלמד, הוסמך והתמחה בתחום הנזיקין, מכיר היטב את התנהלות המוסדות והרשויות ובעיקר, נמצא לצידו של התובע בכל התהליך, כמלווה, כיועץ וכדובר, ובמידת המורך, גם כמערער.

מאחר ומדובר בעתידכם הכלכלי, חשוב מאד שלא להקל ראש בבחירת הגורם המייצג ומומלץ לקרוא כל סעיף וסעיף בחוזה ההתקשרות עם חברות פרטיות למימוש זכויות, כדי להמנע מבעיות ואי-הבנות בהמשך.

משרד עורכי דין דוד אנג'ל מתמחה בייצוג בתביעות נזיקין ומימוש זכויות רפואיות. למשרד מוניטין רב בתחום, בזכות נסיון רב שנים, דבקות במטרה והצלחות משפטיות רבות. המשרד מחויב בליווי נאמן ללקוח ובשמירה על סודיות מקצועית, ובייצוג הלקוח על הצד הטוב ביותר.

 

 

קטגוריות: בלוג נזיקין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *